Cauzele durerilor dentare

Durerea dentară nu este străină nimănui. Carii, boli, gingivale, sensibilitate dentară, obturații, toate acestea sunt printre cele mai comune cauze ale durerii. Cu toate că tendința cea mai întâlnită este de a lua pastile împotriva durerii, cel mai important lucru care trebuie făcut atunci când apare disconfortul este programarea pentru un control stomatologic. Doar medicul dentist poate stabili cu exactitate cauza, dar și tratamentul adecvat. Durerea dentară survine atunci când este expusă sau inflamată pulpa dintelui.

Cariile dentare reprezintă cea mai frecventă cauză a durerilor. Acestea apar atunci când bacteriile descompun zaharurile care în combinație cu saliva dăunează smalțului și dentinei. Netratată la timp, caria pătrunde adânc în dinte ajungând în cele din urmă la pulpă. În combinație cu resturile alimentare, toxinele bacteriilor inflamează pulpa. Unele carii se pot obtura, însă cele mari necesită tratament de canal sau, în cazurile grav, de extracții.

Bolile gingivale presupun inflamarea gingiilor și deteriorarea osului din jurul dinților. Acestea apar când toxinele produse de placa bacteriană afectează gingia. Printre simptome se numără sângerearea gingivală și, în timp, apar inflamații și infecții

Sensibilitate dentară apare atunci când straturile protectoare ale dintelui se pierd brusc. Retragerea gingiei duce la expunerea rădăcinii dintelui, iar alimentele reci sau clade provoacă durere. Dacă este afectată pulpa dentară, este nevoie de obturații. Retracția gingivală apare din cauza igienei precare și a periajului excesiv sau incorect.

Obturațiile– durerile de dinți sunt posibile chiar și după ce un dinte a fost obturat. Acest lucru se întâmplă din cauză că pulpa este și ea afectată de carie. În acest caz, este necesar un tratament de canal

Dinte fisurat/ fracturat aceste dureri sunt de regulă ascuțite. În acest caz, soluțiile sunt coroanele dentare și, dacă este necesar și tratamentele de canal

Disfuncţia articulaţiei temporomandibulare – o inflamație dureroasă în locul unde mandibula se conectează de craniu. Cauzele sunt multiple: artită, traumatisme faciale, scrâșnirea dinților

Molarii de minte – în acest caz durerea apare dacă nu sunt aliniați corect sau dacă sunt încastrați în mandibulă

Pierderea dintelui prin traumatism

Cancer oral – unele tipuri de cancer oral încep cu dureri de maxilar care seamănă cu durerea de dinți

Pentru a evita toate aceste situații, primul pas este o igienă orală corespunzătoare care presupune periajul dentar de două ori pe zi, utilizarea aței dentare și a apei de gură. De asemenea, e importantă și o dietă echilibrată. Un alt aspect care nu trebuie ignorat este controlul regulat, o dată la șase luni.