De ce nu trebuie să ne fie frică de tratamentul de canal

Tratamentul de canal este una dintre procedurile folosite pentru evitarea extracțiilor dentare, sau, altfel spus, pentru salvarea dintelui. Acesta se foloseșe atunci când nervul dintelui este distrus ireversibil de o carie, o traumă sau o fisură a dintelui. Fără tratament, poate apărea un abces dentar care pe lângă durere poate duce la distrugerea osului. Endodonția presupune, pe scurt, curățarea canalelor radiculare, sterilizarea și obturarea acestora. Mulți pacienți se tem de această procedură din cauza miturilor conform cărora procedura este dureroasă.
Tratamentul endododntic, cum este numit, împiedică răspândirea infecției, distrugerea dinților și, cel mai important, duce la evitarea extracției și a unui implant dentar costisitor. Acesta se realizează în mai multe etape:

– Crearea accesului la rădăcină prin spatele dintelui, dacă este vorba de unul frontal sau prin coroană, dacă este premolar sau molar
– Îndepărtarea pulpei afectate
– Curățarea și dezinfectarea camerei pulpare și a canalelor radiculare
– Dacă doctorul consideră că este nevoie de mai multe ședințe pentru ca dintele să se vindece, urmează o obturare temporară
– După una sau mai multe obturații temporare urmează obturația permanentă
– Etapa finală constă în reconstrucția coronară a dintelui. Aceasta are atât un rol estetic cât și unul funcțional. Dacă dintele este foarte afectat de carie, este necesară și inserarea unui pivot.

Toate aceste operațiuni se efectuează sub anestezie locală, fapt ce împiedică apariția durerii. Totuși, la 1-2 zile după tratament se poate simți un ușor discomfort. Însă dinții astfel tratați pot rezista chiar o viață, cu îngrijirea adecvată. În plus, pentru că credem că precizia este importantă atât pentru confortul pacienților cât și pentru durata de viață a lucrărilor, realizăm toate procedurile sub control microscopic. Un alt pas important pentru durabilitate îl reprezintă controalele periodice. Doar cu ajutorul lor se poate descoperi o eventuală recidivă a infecției.