Politicile de siguranță aplicate în domeniul stomatologiei, indică o rată scăzută de infectare cu noul coronavirus COVID -19, în această ramură medicală

Potrivit Institutului Științific și Cercetare American Dental Association (asociație non profit, reprezentând 163.000 de membri dentiști), procedurile aplicate de medicii stomatologi, ce par să dea rezultate, duc la o înțelegere mult mai bună a metodelor eficace care pot diminua riscul răspândirii Coronavirusului.

Încă de la începutul pandemiei, stomatologia a fost numită drept una dintre cele mai expuse profesii, din punctul de vedere al riscului de infecții, Studiile realizate de cercetătorii americani indică faptul că rata scăzută a medicilor infectați cu noul SARS-CoV-2 se datorează politicilor de siguranță și practicilor de dezinfectare pe care cabinetele dentare le-au implementat.

Raportul prezentat este primul de acest gen, realizat în SUA. Studiul include date de la 2.200 de stomatologi chestionați în iunie 2020 și arată faptul că mai puțin de 1 la sută din medicii stomatologi la nivel național s-au dovedit pozitivi pentru COVID-19.

În clinica Dental Experts din Timișoara, clinică înființată în urmă cu 12 ani, de către profesorii universitari dr. Dorin Bratu și dr. Emanuel Bratu (tată și fiu), au stabilit protocoale medicale stricte pentru siguranța pacienților și prevenirea infectării acestora cu orice alt tip de virus.

Medicii din această clinică povestesc că respectarea protocoalelor de sterilizare, de igienizare și de curățenie datează cu mulți ani înaintea crizei, astfel că în momentul declanșării pandemiei, aceștia aveau deja instalate aparate de dezinfectat mâinile pe fiecare etaj al clinicii în sălile de așteptare, dar și cabinetele medicale erau dotate cu aparate de sterilizare cu ultraviolete, cu aparate de sterilizat instrumentarul, iar toate protocoalele medicale au fost (și sunt) respectate cu strictețe.

În vederea protejării sporite, clinica Dental Experts din Timișoara a investit peste 10.000 de euro pentru achiziționarea unor aparaturi medicale utilizate ca măsuri de siguranță

suplimentare. Printre acestea se numără lampa cu ultraviolete care sterilizează suprafețele (aparat ce trebuie folosit în absența personalului și a pacientului), aparate de sterilizare a aerului ce funcționează în timpul manoperelor de tratament, aspiratorul de aerosoli. Contrar faptului că s-au făcut investiții suplimentare pentru siguranța pacienților și a personalului, prețurile din cadrul Dental Experts nu au suferit modificări. Potrivit clinicii, măsurile au fost luate în sprijinul pacientiilor pentru a-i ajuta să își continue tratamentele dentare, conducerea ținând cont de perioada dificilă traversată de toți cei care le trec pragul.

Video-urile de mai jos prof. dr. Emanuel Bratu, arată care sunt lucrurile la care pacienții trebuie să fie atenți, la stomatolog, conform normelor în vigoare.