Ce înseamnă sensibilitatea dentară

Sensibilitatea dentară apare în funcție de grosimea stratului de smalț al fiecărei persoane în parte. Unele persoane sunt mai sensibile din cauza smalțului foarte subțire. Acesta acoperă un alt țesut dur, dentina, unde se găsesc terminațiile nervoase. Odată ajuns la acestea, un lucru banal, ca mâncatul, băutul, sau expunerea la frig, poate cauza de la dureri mici la dureri acute.

Sensibilitatea dentară (hipersensibilitatea dentinei) crează durere sau disconfort la anumiți stimuli, și poate afecta unul sau mai mulți dinți. Cele mai des întâlnite situații sunt la:

• Băuturile și alimentele fierbinți sau foarte reci (ex. înghețată)
  • Aer rece
  • Alimente dulci
  • Alimente acide
  • Spălatul pe dinți sau folosirea aței dentare
  • Folosirea apei dentare cu alcool

Ce anume provoacă sensibilitatea dentară?

O durere de dinte nu înseamnă neapărat sensibilitate dentară. Uneori durerile pot fi semnul unor probleme mai grave. Sensibilitatea nu poate fi diagnosticată de noi înșine, și e foarte important ca orice durere am avea să mergem la o consultație stomatologică.

Smalțul dintelui poate fi slăbit și dureri pot fi determinate de:

• Spălarea pe dinți agresivă
  • Folosirea unei periuțe cu peri tari
  • Frecarea dinților în timpul nopții
  • Consumul regulat de băuturi și mâncăruri acide (lămâi, portocale, grapefruit, kiwi)
  • Refluxul gastroesofacian
  • Bulimia
  • Retracția ginigivală
  • Cariile
  • Albirea dinților (acesta trece în câteva zile)

Retracția gingivală poate fi prevenită sau tratată printr-o igienă orală adecvată. Vezi mai multe detalii aici (link celalalt articol). De asemenea, dacă scrâșnești din dinți, înseamnă că ai bruxism. Poți preveni acest lucru prin purtarea unei gutiere, în timpul nopții, împreună cu un tratament cu fluor, care îți va întări smalțul și îți va proteja dinții.

Cum știi dacă ai sensibilitate dentară

De multe ori, sensibilitatea dentară poate fi semnul altor probleme dentare. De aceea este foarte important să mergi la un control regulat, o dată la 6 luni și de fiecare dată când întâmpini orice fel de durere dentară. Te așteptăm la o consultație, în cadrul clinicii Dental Experts, pentru a determina și preveni eventuale probleme care pot determina sensibilitatea dentară (carii, plombă deteriorată, retracție gingivală, etc). Mai mult de atât, îți putem efectua un plan de tratament pentru a afla exact care este statusul tău dentar și pentru a putea remedia în timp util problemele dentare existente.

Având grijă de smalțul dinților tăi, previi sau ții sub control sensibilitatea dentară. Când smalțul este distrus, nervul rămâne expus și apar durerile dentare.

Cum previi sensibilitatea dentară:

• Nu apăsa foarte tare atunci când te speli pe dinți
  • Înlocuiește băuturile și mâncărurile acidulate, bogate în zahăr și carbohidrați cu fructe și legume, bogate în fibre, brânzeturi și iaurt
  • Bea multă apă (saliva are o mare contribuție în prevenirea sensibilității dentare)
  • Folosește apă de gură fără alcool sau una destinată sensibilității dentare
  • Folosește pastă de dinți destinată sensibilității dentare (efectele încep să apară aproximativ după o săptămână)

Printr-o îngrijire orală atentă, poți scăpa în totalitate de sensibilitatea dentară. Te așteptăm la clinica noastră, pentru a determina cauza sensibilității tale dentare. Pentru a evita eventuale dureri, ai grijă de sănătatea ta orală. Spală-te pe dinți și folosește ața dentară în fiecare zi și vino la o igienizare profesională o dată la 6 luni.