dintii sanatosi
Articole, Noutăţi

Cum ne păstrăm dinții sănătoși?

De multe ori, ne trec pragul pacienți cu probleme grave ale danturii, care necesită intervenții complexe datorate faptului că nu au respectat recomandările medicului dentist, din cauza unei igiene precare, sau a unor lucrări anterioare cu rezultate slabe. La Dental Experts ne dorim să fim aproape de pacienții noștri, nu doar când întâmpină o problemă, ci ne dorim să îi ajutăm să o prevină, pe cât posibil. O îngrijire atentă a igienei orale ne ajută să ne păstrăm dinții sănătoși cât mai mult timp și crește durata de viață a lucrărilor și tratamentelor dentare. De ce să nu acordăm o atenție mai mare rutinei de îngrijire și să prevenim eventuale complicații? Am enumerat pentru tine câțiva pași, simplu de urmat, care îți vor asigura o igienă optimă și dinții sănătoși.

Ai grijă la modul în care te speli pe dinți

Deși știm cu toții că trebuie să ne spălăm pe dinți cel puțin de 2 ori pe zi, uneori uităm sau pur și simplu ignorăm acest aspect. Totuși, acest lucru ne ajută să îndepărtăm bacteriile și resturile de mâncare pe care le-am acumulat pe parcursul întregii zile.
Felul în care ne spălăm pe dinți este la fel de important ca decizia de a o face. Spală-te pe dinți aproximativ 2 minute, folosind mișcări circulare și curățând nu doar dinții, ci și limba și gingiile. Sunt periuțe electrice care au timer, dar în caz că nu ai poți folosi timerul de pe telefon.

Folosește zilnic ața dentară și apa de gură

Folosirea aței dentare ne protejează dinții, stimulează gingiile, reduce placa și inflamația la nivelul gurii. Este de preferat să o folosești seara, pentru a îndepărta reziduurile care produc bacterii pe timpul nopții, dar dacă ești predispus la inflamații gingivale sau tartru, este recomandat să o folosești de 2 ori pe zi. Dacă ai dureri în momentul folosirii aței dentare sau îți sângerează gingiile, este recomandat să vii la un control stomatologic.

Clătește cu apă de gură după ce folosești ață dentară. Apa de gură conține un antiseptic care ucide bacteriile ce trăiesc între dinți și limbă. Alte beneficii ale apei de gură sunt: reducerea cantității de acid, curățarea zonelor greu accesibile, în special din zonele gingivale și remineralizarea dinților. Te așteptăm la Dental Experts pentru a primi recomandări care să se potrivească nevoilor tale.

Schimbă periuța de dinți periodic

Periuța de dinți ar trebui să fie schimbată o dată la 3-4 luni și de fiecare dată după ce am fost răciți/bolnavi (este un mediu optim pe care se instalează virusurile și bacteriile). De asemenea, dacă începe să se deterioreze, poți să o schimbi chiar dacă nu s-au împlinit 3 luni. Folosirea unei periuțe de dinți foarte uzate nu mai curăță cu succes dinții și crește riscul unor infecții sau apariției cariilor.

Hidratează-te

Minimul de apă recomandat pe care un adult trebuie să îl consume e de 2 litri pe zi. Apa ne ajută să ne menținem organismul sănătos și este principala componentă a salivei, care luptă cu bacteriile de la nivelul bucal. Mai mult de atât, aceasta neutralizează acidul și respirația neplăcută.

Ai grijă la dieta ta

Consumul de alimente sau băuturi dulci cauzează acid, care ulterior atacă smalțul dinților. Cele care sunt lipicioase și gumate, bomboanele sau dropsurile necesită mai mult timp până sunt eliminate din gură și implicit cresc riscul apariției cariilor. Fructele acide, ceaiurile și cafeaua pot afecta de asemenea smalțul. Consumul lor înainte de culcare este cu atât mai nociv dacă nu te speli pe dinți înainte de culcare, pentru că în timpul somnului, organismul nu produce la fel de multă salivă ca în timpul zilei, pentru a curăța dinții.

Bea măcar un pahar de apă după fiecare aliment dulce consumat și spală-te pe dinți, pe cât posibil. Dacă nu ești dispus să renunți la alimentele dulci și nu te speli pe dinți imediat după ce le-ai consumat, încearcă să folosești ulterior apă de gură.

Este recomandat, de asemenea, să folosești gumă de mestecat, fără zahăr, pentru că aceasta stimulează producerea salivei și înlătură resturile de mâncare.

Nu amâna tratamentul pe care ți-l recomandă medicul dentist

Deși prevenția e cel mai bun tratament, uneori apar probleme dentare care trebuie tratate. Fie că e vorba de o plombă, un tratament de canal sau o coroniță, cu cât mai repede rezolvi problema, cu atât mai mult îți salvezi din dinte, iar prețul plătit va fi unul mai mic decât dacă lași problema să se agraveze. Urmând acești pași, ai grijă de zâmbetul tău și de sănătatea ta.

Vino la control periodic, măcar de 2 ori pe an

Obiceiurile ce țin de alimentație și igienizare sunt 2 componente definitorii pentru sănătatea ta orală. Pentru a preveni apariția problemelor dentare, sau a le rezolva într-un stadiu incipient, vino la Dental Experts, pentru un control de rutină, cel puțin de 2 ori pe an. Contează cu atât mai mult dacă știi că ești predispus la carii, gingivită sau alte probleme dentare.

Te așteptăm să faci parte din familia Dental Experts

Pentru că avem zeci de ani de experiență la activ, am avut ocazia să lucrăm cu mii de pacienți și să vedem care sunt principalele probleme pe care le întâmpină majoritatea.

Știm că mulți oameni se confruntă cu teama de dentist, și de aceea amână inevitabilul până în ultimul moment când problema e deja gravă. La Dental Experts ne-am propus să schimbăm această mentalitate care produce multă suferință inutilă pacienților noștri.

Îți promitem că atunci când vii la Dental Experts nu ai nici un motiv să fii stresat sau anxios. Pentru noi prioritatea numărul 1 sunt pacienții noștri și tocmai de aceea investim în cea mai bună aparatură, lucrăm cu cele mai avansate tehnici în domeniu iar medicii și tehnicienii din echipa noastră vor face această experiență una rapidă și plăcută. La Dental Experts ești informat și consultat la fiecare pas, facem în așa fel încât orice problemă dentară să fie soluționată rapid și fără durere. Bun venit în familia Dental Experts. Aici avem mare grijă de ai noștri!